Clanleden

Iedere vrouw is de heldin van haar eigen verhaal

Vanuit die gedachte ontwikkelde schrijver en storycoach, Edith de Wit, de narratieve methode van Het Verhaal van de Heldin. Het is een metaforische levensreis en beschrijft de persoonlijke groei en transformatie van meisje tot mentor. Het verhaal van de heldin helpt vrouwen om stevig in hun schoenen te staan en met vertrouwen nieuwe wegen te bewandelen.

Voor dit onderzoek verdiepte zij zich in mythen, volksverhalen, moderne literatuur en films met vrouwen in de hoofdrol. Daarnaast interviewde zij vrouwen van verschillende leeftijden en achtergronden. Over haar bevindingen schreef zij het boek: In de voetsporen van de heldin, ontdek stap voor stap het verhaal van je eigen leven. Ook ontwikkelde ze een bijbehorend werkboek met inzichtvragen en oefeningen.

Edith geeft lezingen en trainingen over Het Verhaal van de Heldin. Zij helpt vrouwen om hun unieke verhaal te ontdekken en op papier te zetten, zodat ze hun talenten, wijsheid en ervaringen kunnen delen met de wereld.

Website


Hélène is eigenaar van business storytelling bureau InsideStory, samen met haar man Wijnand van Oene.

Hélène traint, adviseert en begeleidt teams en individuen bij uitdagingen in leiderschapsontwikkeling, verandering en interne en corporate communicatie. Ze ontwikkelde haar visie en aanpak in de jaren dat ze als communicatieadviseur met storytelling werkte. Het fundament onder al haar werk is nu het Strategisch Storytellingmodel van InsideStory dat alle verhalen binnen en buiten een organisatie met elkaar verbindt.

Hélène wil de kracht van verhalen en business storytelling vooral in handen geven van changemakers. Ze helpt leiders, organisatie-, verander- en communicatieprofessionals die de mens binnen het systeem weer centraal willen zetten. Organisatiekantelaars die niet alleen rationele maar ook emotionele motivatie bij elkaar willen brengen rond organisatiedoelen. Ze helpt je om mensen vanuit het hart te raken en aan wezenlijke verbinding met elkaar en met de organisatie te bouwen. Verhalen en narratieve technieken staan uiteraard centraal.


Ignace is werkzaam bij de faculteit Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen aan de Radboud Universiteit.

Hij heeft Communicatiewetenschappen in Amsterdam en Corporate Communication in Rotterdam gestudeerd en de Storytelling Academy afgerond.

Zijn uitgangspunt is via het formuleren van memorabele zinnen en verhalen antwoord te zoeken op de vraag: Wat is de zin om …..

Zin geven aan loopbaan en/of levensloop (opnieuw) via wezenlijke zinvragen. Succesvol te solliciteren met een goed verhaal.
Zin hebben om onderdeel te zijn van je gemeenschap (privé en/of werk).
Letterlijk de ruimte te nemen om op verhaal te komen.

Hij doet dat op de universiteit, bij u thuis, in uw organisatie, via workshops, meerdaagse trainingen met collega’s: in een klooster (storytelling en spiritualiteit) in een stiltecentrum (storytelling en mindfulness) of op andere locaties.

LinkedIn


Manon is freelance communicatieadviseur en projectleider en werkt op interim basis bij grote (overheids)organisaties. Ze is afgestudeerd als Chief Storyteller aan de Storytelling Academy en StoryPractioner Communicatie bij The StoryConnection Academy. Manon beschikt over een goede theoretische basis en jarenlange ervaring in een scala aan projecten. Ze zet haar kennis en ervaring in om tot praktische oplossingen te komen, coördineert de realisatie ervan en begeleidt teams al doende naar zelfstandigheid.

Verhalen. Eén eenvoudig woord waar zoveel achter schuil gaat. Verhalen zijn de sleutel naar ontwikkeling. Ze helpen organisaties en merken op authentieke wijze groeien vanuit hun ware identiteit. Ga met Manon mee op een ontdekkingsreis die je naar de identiteit en drijfveren van je organisatie of merk brengt en waarin jullie verhaal helder en herkenbaar komt bovendrijven. Een waardevolle en inspirerende basis om de juiste keuzes te kunnen maken voor de toekomst van je organisatie en merk.

Website


Joyce heeft ruime ervaring in de zakelijke dienstverlening. Zij heeft zich gedurende haar loopbaan vooral beziggehouden met de arbeidsmarkt en de manier waarop mensen, organisaties en werk zich tot elkaar verhouden. Vanuit haar persoonlijke overtuiging dat succesvolle organisaties van de toekomst niet alleen winst maken, maar zich ook inzetten ten dienste van het grotere geheel, startte zij Idilio. Idilio helpt organisaties om hun doelen niet alleen in omzet- en winstcijfers te beschrijven, maar zich ook in maatschappelijke termen te definiëren: wat wil je als organisatie betekenen voor je omgeving? Waar schuilt de bezieling? Aan welke transitie wil je bijdragen? Verhalen zijn voor haar een krachtig middel om dit alles bloot te leggen en te verbinden met de eigen medewerkers en de buitenwereld. Met als effect; meer sympathie bij klanten, meer geluk voor medewerkers en betere resultaten.

Website


Ann is verbonden aan de Hogeschool Gent - Faculteit Mens en Welzijn en werkt samen met de BAO coaching group.
Ann stimuleert en motiveert mensen bij het vinden, vertellen en delen van verhalen bij belangrijke veranderingen in het leven. Ze helpt zoeken en helpt verhalen te herkennen over eigen kracht, strijd en overwinning, verhalen over eenzaamheid en verbinding.
Ze nodigt mensen uit om hun verhalen op te zoeken en ze zelf aan anderen te vertellen. In woord maar evengoed in beeld of beweging.

Als storyteller-coach stimuleert Ann mensen om een persoonlijk verhaal, of een verhaal van een team te maken. Welke drijfveren, waarden, overtuigingen zitten in jou verhaal? We zoeken het doel, of beter, de richting waar het individu of het team in wil verder gaan.

Website


Petra is loopbaanprofessional en teamcoach en heeft een unieke methode ontwikkeld om storytelling in te zetten voor loopbaanvragen “de Groei methode”. Tijdens een narratief interview ontdek in je in 1,5 uur wat een volgende loopbaanstap kan zijn. Petra geeft je zicht op persoonlijke beeldtaal, je kracht wordt zo volledig zichtbaar, voor jezelf, je (toekomstig) werkgever en je klanten. Zij laat je drie verhalen opzoeken die cruciaal zijn voor je bezieling in werk. Deze kan je praktisch verwerken in je CV of een filmpje.

Als teamtrainer is zij verbindend, gericht op werkgeluk en betere resultaten. Zij geeft trainingen: doeltreffend communiceren. Petra als Chief Storyteller combineert dit met filmfragmenten die uitnodigen tot het uitspreken van dilemma’s en inzet van regietheater.

Petra is erkend Loopbaanprofessional (NOLOC) en geaccrediteerd Insights Discovery trainer. Haar motto; koester het speelse in jezelf, groei, geniet, geef, lach, laat gaan en leef.

Meer info: Website


Els Brouwer is Chief Storytelling Officer, Chief Content & Innovation, arbeidsmarktspecialist en HR sparringpartner bij Projob voor zowel Nationale als Internationale bedrijven in de arbeidsmarkt van Groot Amsterdam. Zij geeft o.a. trainingen en presentaties, Nederlands- en Engelstalig, op gebied van communicatie, netwerken, samenwerken, leiderschap, het ontdekken van je talent, zelfsturend werken. Alle trainingen zijn verweven met Storytelling. Ook traint zij organisaties met hun branding en het inrichten van recruitmentprocessen op basis van Storytelling.

Els is oprichter van het Projob Company Onboarding platform voor betere integratie van nieuw te vestigen internationale bedrijven in de Nederlandse arbeidsmarkt.

Els is tevens auteur van thrillers, korte verhalen en een serie eBooks over Arbeidsmarkttopics & Natural Storytelling.


Petra van de Kop is eigenaar van KOP & Co en werkt met mensen en organisaties aan duurzame vernieuwing. Ze begeleidt mensen bij vragen over vitaal leven, samenwerken en maatschappelijke innovatie. Met behulp van storytelling, systemisch werk en de natuur als inspiratiebron, helpt ze teams en groepen om complexe maatschappelijke vragen terug te brengen naar het niveau waarop ze hanteerbaar zijn: dat van de persoon en de plek. Hierdoor komen mensen weer in het centrum van hun omgeving te staan en ontdekken hoe ze een rol van betekenis kunnen spelen op een manier die henzelf én hun omgeving energie geeft.

 

Voor de Storytelling Academy schreef zij een eindwerkstuk Storytelling op weg naar Duurzaamheid. In het najaar van 2017 werkt ze dit uit tot een inspirerend boekje voor mensen die, net als zij, geïnteresseerd zijn in het aanboren van vitaliteit bij mensen, in wijken, teams, plattelandsgebieden of netwerken en willen ontdekken hoe ze met behulp van storytelling de bottom-up beweging naar een duurzame samenleving verder kunnen laten groeien.

 

www.kopenco.nl


Samen met zijn vrouw Hélène Oostdijk is Wijnand mede-eigenaar van business storytelling bureau InsideStory. Wijnand traint, adviseert en begeleidt teams en individuen bij uitdagingen in veranderprocessen, HRM en strategische arbeidsmarktcommunicatie.

Vanuit zijn achtergrond in de commerciële arbeidsbemiddeling heeft Wijnand altijd belangstelling gehad voor de relatie tussen werknemer en de organisatie. Door het inzetten van storytelling, storylistening en narratieve technieken en –interventies wil Wijnand organisaties helpen bij het versterken van de relatie tussen mens en organisatie. De juiste persoon, op het juiste moment, op de juiste plek, wezenlijk verbonden!

www.insidestory.nl